دیجیتال مارکتینگ

در مسیر دیجیتال مارکترشدن یک مهندس نرم افزار

برای عشق و علاقه‌ات باید تلاش کنی. من از مسیر دیجیتال مارکتر شدن یک مهندس نوشتم.

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت

دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد

حکیم سعدی شیرازی

اگر شما به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به تخصص در این حوزه برسید یا متخصص این حوزه هستید اما تجربیات دیگر افراد این حوزه را دنبال می‌کنید، در این گزارش از تجربه‌های حضورم در یک ماه و چهار روز گذشته کارآموزی تیزلند می‌نویسم.

به نظرم مطالعه دو گزارش‌ قبل که در ویرگول ارسال کردم، شروع مناسبی برای اطلاع از تجربه‌آموزی‌های قبلی من در تیزلند ‌است.

تجربه‌آموزی بازاریابی دیجیتال در تیزلند
تجربه‌آموزی بازاریابی دیجیتال در تیزلندبهنام یونسی در مورد تجربه‌آموزی بازاریابی دیجیتال در استارت‌آپ تیزلند صحبت می کند آغاز فصل نو از زندگی شغلی حرفه‌ای بهنام یونسی
تجربه‌های 12 روز کارآموزی در تیزلند
تجربه‌های 12 روز کارآموزی در تیزلندبهنام یونسی یکی از کارآموزهای بهار تیزلند از تجربیات حضورش می نویسد

در ادامه از چالش‌ها و جذابیت‌های مسیر دیجیتال ماکتر شدن یک مهندس نرم افزار در کارآموزی تیزلند می‌نویسم.

حضور در اجرای کمپین تبلیغاتی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

در کسب‌وکارهای جناب عادل طالبی شما فرصت آزمایش کردن ایده‌های مختلف برای توسعه کسب‌وکار را به عنوان کارآموز خواهید داشت. ما کارآموزان این دوره شانس بسیار خوبی برای حضور در اجرای کمپین تبلیغاتی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال داشتیم. در این مسیر با سرویس‌های مختلف در شبکه تبلیغاتی یکتانت مثل جریان (پلتفرم تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند) و تریبون (سرویس انتشار رپورتاژ آگهی) آشنا شدیم.

چالش‌های نوشتن رپورتاژ آگهی

دوره دانشجویی که 8 سال پیش بود در سرویس‌هایی مثل بلاگفا، بیان در رابطه با موضوعات مختلفی از زمینه مهندسی نرم افزار می‌نوشتم و 3 سال گذشته هم در ویرگول تمرین نوشتن کردم اما خوب با مفهوم جدیدی مثل رپورتاژ آگهی در کارآموزی آشنا شدم.

روشی که در کارآموزی تیزلند وجود دارد و من بسیار می‌پسندم، تبدیل یادگیری به اقدام و ساخت خروجی است. در نتیجه یادگیری انجام شده باید به خروجی تبدیل شود. پس تا به امروز 2 رپورتاژ آگهی در مجموع 2700 کلمه با دو موضوع انواع روش‌های یادگیری دیجیتال مارکتینگ و نقشه راه بازاریابی دیجیتال نوشتم.

آشنایی با فروشگاه‌ساز shopfa.com

جناب عادل طالبی کسب‌وکارهای متعددی دارند. یکی از این کسب‌وکارها که کتاب مارکت با آدرس ketab.market نام دارد که یک تیم حرفه‌ای در زمینه بازاریابی و مدیریت، کتاب‌های مختلف را مطالعه کرده و با تکیه بر تجربه و دانشی که در این زمینه دارند، از بین کتاب‎های مختلف بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنند تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود، با فروشگاه ساز شاپفا طراحی شده است.

دیدن پشت‌صحنه فعالیت‌های یک فروشگاه تخصصی کتاب برای من که دانشی در زمینه مهندسی نرم افزار دارم و به دنیای کتاب علاقه‌مند بسیار لذت بخش بود.

تحلیل فعالیت کاربران وب‌سایت از طریق گوگل آنالیتیکس

اگر در فضای اینترنت برای خودتان قلمرو تشکیل داده باشید(داشتن وب‌سایت)، مطمئنا به ابزار گوگل آنالیتیکس نیاز خواهید داشت. گوگل آنالیتیکس رفتار کاربران در سایت شما را با جزئیات بسیاری مورد بررسی قرار می‌دهد.

با قراردادن یک اسکریپت در بخش هدر سایت‌تان دقیقا داده‌هایی همانند: مخاطبان شما از کدام کانال‌ها وارد سایت شده‌اند، مدت زمان حضورشان چقدر بوده است، کدام صفحات وب سایت را مشاهده کردند، چند درصد کاربران دوباره به سایت ما بازگشته‌اند، چند درصد کاربران جدید هستند، آیا اهدافی که در فانل فروش تعیین کرده‌اید را تکمیل کرده‌اند، اگر کمپین‌های تبلیغاتی برای سایت داشته‌اید نتیجه بخش بوده‌اند یا خیر و هزاران داده مختلف که از طریق رصد سایت از طریق گوگل آنالیتیکس دسترسی داریم.

یادگیری ایمیل مارکتینگ با سرویس Sender

ایمیل یکی از کانال‌های بازاریابی مستقیم است که بسیاری از کسب‌وکارها برای جذب مخاطب از آن استفاده می‌کنند. یکی از ابزارهای خارجی برای ارسال ایمیل با هدف ایمیل مارکتینگ Sender است که توسط خانم شریفی صفر تا صد استفاده از این ابزار را به ما آموزش دادند. بعد از یادگیری مطمئنا به سمت اقدام و عمل خواهیم رفت.

بنابراین یکی از ایمیل‌های نشر برآیند که برای معرفی کتاب جدید «آن‌ها می پرسند، شما پاسخ دهید» به بنده و خانم موسوی سپرده شد. شیرینی حضور در کسب‌وکار جناب طالبی همین موضوع است که شما بعد از یادگیری می‌توانید به صورت واقعی تمرین کنید. تلاش من و همکارم برای آماده سازی ایمیل در نهایت ساعت 8 شب 18 اردیبهشت 1400 با عنوان وبینار و معرفی کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ دهید، ارسال خواهد شد.

هنوز تجربیات بسیاری باقی‌مانده که در روز‌های آتی در ویرگول می‌نویسم.
برای مطلع شدن از پست جدیدم پیشنهاد می‌کنم من را دنبال کنید.

بهنام یونسی

در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه سراسری بناب فارغ التحصیل شدم. به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستم.تلاش دارم در سایت شخصیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ام بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا