دیجیتال مارکتینگ
موضوعات داغ

چگونه به عنوان دیجیتال مارکتر استخدام شویم؟ (جوابی به برگه تقلب مصاحبه‌های فنی)

تو این مقاله سعی می‌کنم سوال‌های فنی محمد حسین عراقی در ویرگول رو جواب بدم. اول اون مقاله رو بخون و بعد این مقاله رو پیگیری کن.

دیروز بود که علی کاشی یک پست خوب از محمد حسین عراقی رو به من ارسال کرد.

این عنوان مقاله بود: «چگونه به عنوان دیجیتال مارکتر استخدام شویم؟ (برگه تقلب مصاحبه فنی-فروردین 1402)»

تو این مقاله سعی می‌کنم خودم رو به چالش بکشم و به نظرم فرصت خوبیه که شما هم همراهم باشین.

مسلما جوابی که به این سوال‌ها می دم یادگیری و تجربه شخصی من هست.

جمله بالا خیلی مهمه. یعنی می‌تونه این تجربیات متفاوت با تجربیات شما باشه و من از یه مسیر دیگه رفته باشم.

اگه خوب بود حتما نظرت رو بنویس و اگه اشتباه بود و یا یه راه دیگه‌ای سراغ داشتی حتما حتما بنویس.

اگه خوب بود و ننوشتی ناراحت نمیشم، اما اگه اشتباه می‌کردم و یا راه دیگه‌ای سراغ داشتی و ننوشتی خیلی خیلی ناراحت می‌شم.  خواهشا دلم رو نشنکن.

مطمئنا سوالاتی هست که من تجربه‌ای تو اون حوزه نداشته باشم. برای این سوالات خودم هم دنبال جواب می‌گردم و ردپای جستجوها و مطالعاتم رو قرار می‌دم. سعی می‌کنم این قسمت رو با وسواس انجام بدم.

جوابی به چیت شیت سوالات پوزیشن دیجیتال مارکتر:

مصاحبه شماره 1:
پوزیشن: کارشناس ارشد پرفورمنس مارکتینگ
اسکیل سازمان: بیش از ۴۰۰ کارمند.

مصاحبه کننده خانم:

۱.کمپین گوگل ادز رو چطور بهینه می‌کنی؟! مراحلش چیه؟!

من تا به حال کمپین گوگل ادز اجرا نکردم. (فرصتش پیش نیومد)

آموزش‌های دوست خوبم شیما شریفی رو دیدم و چون به سمت اجرا نرفتم تنها می‌تونم چند مقاله خوب رو پیشنهاد کنم.

البته قبلش دوره آموزشی شیما شریفی رو می‌تونین ببینین.

دوره آموزشی شیما شریفی در MYDMC

پس به این سوال جوابی ندارم.

مقاله روش های بهینه سازی گوگل ادز از یکتانت 

مقاله راهنمای کامل بهینه سازی گوگل ادز از افراک

آقای هاتف تالویی (داخل MYDMC هم آموزش دادن) تو این حوزه بسیار مشهور هستن. می تونین به سایت HDM نگاهی بندازین. کلی خدمات اختصاصی برای گوگل ادز دارن.

 

۲. کمپین‌های بنری ادنتورک‌های داخلی رو چطور بهینه می‌کنی؟!

اول از همه باید هدف کمپین رو بدونم که چه چیزی هست تا بر اساس اون بهینه سازی رو پیش ببرم.


هدف‌هایی که معمولا با اون‌ها رو به رو شدم:

  1. افزایش فروش
  2. جمع آوی لید
  3. نصب اپ
  4. افزایش ترافیک


بعضی از پیش فرض‌ها باید وجود داشته باشد:

1- ست شدن ایونت‌های کانورژن مهم کسب و کار

2- لندینگ پیج مناسب بر اساس مخاطب هدف


برای بهینه سازی کمپین‌های بنری سه حالت پیش میاد:

1- بهینه سازی در سطح کمپین‌ها در مقایسه با کمپین‌‌های گذشته

2- بهینه سازی کمپین‌های بنری در سطح محتواهای تبلیغاتی

3- بهینه سازی کمپین‌های بنری در سطح انتشاردهنده‌های تبلیغات

حالا در مرحله بعدی اطلاعات دریافتی از ادنتورک و گوگل آنالیتیکس رو داخل یک گوگل شیت قرار میدم و در هر سطح که می‌خواهم بهینه سازی کنم.

بهینه سازی کمپین های ادنتورک

این مسیر جذاب و جالب رو از راشین درویش گرامی یاد گرفتم. کار راه‌انداز هست. برای اینکه به طور کامل این مسیر رو یاد بگیری وبینار زیر رو مشاهده کن:
چگونگی بهینه‌سازی تبلیغات کلیکی | راشین درویش

۳. توی یکتانت تگ‌های جذاب و غیرجذاب بر چه اساسی اینطوری تعریف می‌شوند؟!

وقتی که محتوای تبلیغاتی که قرار دادی نسبت به کل محتواهای تبلیغاتی یکتانت به نسبت نمایش‌هایی که گرفته، کلیک بیشتری دریافت کنه تگ جذاب می گیره و اگر کمتر کلیک دریافت کنه غیر جذابه.

۴. توی گوگل ادز از چه نوع Attribute model استفاده می‌کنی؟! چرا؟!

اول باید به خبر مهم دقت کنیم:
گوگل به‌زودی ۴ اتریبیوشن مدل را برای تبلیغ‌دهندگان غیرفعال می‌کند

حالا کدوم مدل‌های اتریبیوشن نابود میشن:

  1. First Click Attribution Model (اتریبیوشن مدل کلیک اول)
  2. Linear Attribution Model (اتریبیوشن مدل خطی)
  3. Time Decay Attribution Model (اتریبیوشن مدل زوال زمانی)
  4. Position-based Attribution Model (اتریبیوشن مدل پوزیشن-بیسد)

کدوم‌ مدل‌ها به قوت خودشون باقی می‌مونن:

  1. data-driven attribution
  2. Last-Click Attribution

پس با توجه به شرایط بالا دو انتخاب بیشتر نداریم. تا به حال هر مطلبی از گوگل جان خوندم این بوده که لطفا از data-driven attribution استفاده کنین. اما با توجه به اینکه تبلیغات گوگل ادز اجرا نکردم پس بهتره جواب دقیقی ندم.

۵. با استراتژی‌های بیدینگ اتوماتیک آشنا هستی؟! تا حالا ازشون استفاده کردی؟! هر کدومشون به چه دردی می‌خورند؟!

از اونجایی که دانستن با مهارت تفاوت داره، جواب این سوال رو میشه با یه سرچ ساده پیدا کرد اما تجربه‌ای اجرا و تبدیلش به مهارت یه چیز دیگه اس.

به این دو تا مقاله خوب رسیدم که پیشنهاد می‌کنم نگاهی بهش بندازین:

1- قیمت گذاری هوشمند (Smart Bidding) در گوگل ادز چیست؟

2- بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟

امسال دوره های زیادی دارم که باید تمومشون کنم و ظرفیت شرکت در دوره جدید رو فعلا ندارم.

اما اگه می خواستم تو گوگل ادز حرفه‌ای بشم حتما تو دوره ویدیویی گوگل سرچ ادز پلاس HDM شرکت می کردم.

اگر هم حرفه‌ای هستین و می‌خواهین تمام ابعاد گوگل ادز رو یاد بگیرین دوره جدید DUV سایت آژانس HDM رو پیشنهاد می‌کنم.

۶. توی گوگل ادز چطوری کانورژن رو تنظیم می‌کنی؟! به چند طریق میشه کانورژن رو تنظیم کرد؟! توضیح بده.

ماشاالله به این سوالات. چون من کمپین گوگل ادز اجرا نکردم پس بهتره نظر ندم.

یه سرچ ساده من رو با این دنیا کانورژن ترکینگ آشنا کرد. امیدوارم که بتونم تجربه پیاده سازی کمپین‌های گوگل ادز رو هم داشته باشم.

در ادامه هم یکی از مقاله‌هایی که مطالعه کردم رو پیشنهاد می کنم. ممکنه در آینده این سری از مقالات پیشنهادی بیشتر بشه.

کاربردی‌ترین نکات درباره تنظیم کانورژن برای کمپین گوگل ادز

۷. معیار گوگل برای رنک بندی تبلیغات چیه؟! چه فاکتورهایی داره و چطور می‌تونی این امتیاز رو بالا ببری.

برای اینکه بتونین به این سوال دید مناسبی داشته باشین پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر رو بخونین.

تبلیغات در جستجوی گوگل چگونه کار می‌کند؟

خیلی جالبه که تو این مصاحبه اکثر سوالات در حوزه گوگل ادز بود.

تو زمان مصاحبه فرصت‌های مختلفی پیش میاد.

ممکنه به خاطر رزومه خوبی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ داری و نوع مهارت نرم که بهش اضافه شده، حتی با اینکه جواب بعضی از سوالات رو ندونی و اعلام کنی که حتما می ری دنبالش و یادش می گیری، قبول بشی و تو اون شرکت شروع به کار کنی.

به دلیل اینکه نمی خوام درگیر کمال گرایی بشم، تا همین جایی که نوشتم رو انتشار میدم.

اما این رو مطمئن باشین که این مقاله به صورت پیوسته در طول سال تکمیل تر میشه.

پس پیشنهاد می کنم که این مقاله از من رو بوکمارک کنین تا یک مسیر چند ساله رو باهم پیش بریم.

مصاحبه کننده آقا:

۱. با تگ منیجر آشنا هستی؟! مراحل ترک کردن یه دکمه چیه؟! با چی دکمه رو می‌گیری؟! اگه تیم فنی در دسترس نباشه چطور؟!

بله با تگ منیجر آشنا هستم و بسیار دوسش دارم.

کلا تگ منیجر اومده که ما دیجیتال مارکترها بدون نیاز به تیم سر شلوغ فنی کارهامون رو جلو ببریم.

تو مراحل زیر به صورت ساده این ترک کردن دکمه با استفاده از GTM رو می‌نویسم:

0- پیش فرض گرفتم که همه Variable‌های کلیک رو تو تگ منیجر روشن کرده باشین.

کلیه Variables کلیک

1- تگ منیجر رو باز می‌کنیم و دکمه Preview رو می‌زنیم و روی دکمه‌ای که می‌خواهیم ترکش کنیم کلیک می‌کنیم.

کلیک روی دکمه دانلود رزومه بهنام یونسی

2- حالا می‌ریم سراغ دیتایی که با کلیک دکمه جمع ‌آوری شده.

اطلاعات دکمه ای که کلیک کردیم

3- خیلی خوبه که مقدار Click Id توسط برنامه نویس‌‎ها پر بشه و ادامه کار رو با اون پیش ببریم. اما…

اگر مثل سایت من که یه قالب آماده‌اس و خودم هم کارهاش رو پیش می برم کاری نداره که برای این دکمه یه ID درست کنم. اما می دونم تو شرکت‌ها همین مورد از سمت ما دیجیتال مارکتر ها میشه یه تسک برای تیم Front-End که باید بره برای دکمه‌ها ID یونیک درست کنه.

ولی راه برای رسیدن به هدفمون زیاده. می‌تونیم با Click text یا Click Classes یا Click Element کار خودمون رو پش ببریم.

البته هر کدوم از اینها مزایا و معایبی دارن که باید بر اساس شرایط کسب و کارتون انتخاب دقیقی داشته باشین.

چون من تو سایتم می‌دونم که که دریافت رزومه بهنام یونسی رو جای دیگه‌ای استفاده نکردم با Click text کارم حل میشه و می‌تونم تعداد کلیک بر روی این دکمه رو بشمارم.

برای اینکه به صورت ویدیویی همه این مراحل رو نگاه کنی پیشنهاد می‌کنم این دو ویدیو رو تو یوتیوب چک کنی.

1- Button click tracking with Google Tag Manager (2023) || Track clicks with GTM

2- (2023) Button Click Tracking with Google Tag Manager | Lesson 6 GTM for Beginners

 

۲. با گوگل آپتیمایز کار کردی؟! گزینه A/B Test با Multi Variant چه تفاوتی داره؟! گزینه Personalization چیه و به چه دردی میخوره؟!

قبل از اینکه به این سوال جواب بدم باید بگم که از 8 مهر 1402 دیگه Google Optimize رو نداریم. غروب گوگل آپتیمایز!
برای اطلاعات بیشتر می‌تونین این مقاله از خود گوگل رو مطالعه کنین:
Google Optimize Sunset

اما خوب من در چند موردی از گوگل آپتیمایز استفاده کردم.

گزینه A/B Test یک آزمایش تصادفی هست که دو یا چند نوع از یک صفحه رو استفاده می کنه. نسخه اصلی یک صفحه رو نسخه A می دونیم و قرار هست که نهایت با یک تغییر در نسخه‌های دیگه به عنوان نسخه B شناخته بشه تا با هم مقایسه کنیم.

لینک مقاله ساخت یک A/B Test در گوگل آپتیمایز

تست چند متغیره یا همون Multi Variant کمک می‌کنه تا تعاملات بین چندین بخش از یک صفحه را با آزمایش اونها با هم به روشی هماهنگ با هم برسیم. یعنی اینکه کدوم حالت‌ها بهترین گزینه هستن.

لینک مقاله ساخت تست چند متغیره در گوگل آپتیمایز

Personalization تو معنی لغویش هم کلی حرف داره. معنیش میشه شخصی سازی. حالا ما تو سایتمون یک سری از تغییرات رو برای یک گروه خاصی از بازدیدکننده‌ها رو ایجاد می کنیم تا ببینم چه رفتاری رو دارن. بر خلاف تست‌های قبلی این آزمایش می تونه همیشگی باشه( البته با توجه به پایان عمر گوگل آپتیمایز پیشنهاد نمیشه. مگر اینکه تو همین عمر باقی مونده کارتون رو راه بندازه)

لینک مقاله ساخت Personalization

۳. با دیتا استودیو کار کردی؟! چه گزارش‌هایی باهاش ساختی؟! تا حالا تونستی یه API خارجی مثل قیمت دلار رو به Data Studio وصل کنی؟!

بله با دیتا استودیو کلی کار کردم و خیلی کار راه انداز هست.

با توجه به هر نیاز تو کسب و کار برای گزارش‌ها دیتا استودیو اولین ابزار مهم هر دیجیتال مارکتر هست. من با گوگل دیتا استودیو گزارش‌های مختلفی برای کمپین، وضعیت سئو، وضعیت سایت کسب و کار و اهداف کسب و کار  ساختم.

تا به حال نیاز نشده که به سمت استفاده از API خارجی برم. به همین خاطر الان فرصت خوبی هست که برم سراغش و ببینم که چطور میشه اینکار رو کرد.

هر چیزی که یاد بگیرم رو تو همین بخش از مقاله اضافه می‌کنم.

۴. با ابزارهای مارکتینگ اتومیشن آشنا هستی؟! با کدوم کار کردی؟!چه کاری باهاش انجام دادی؟!

بله من با ابزارهای مارکتینگ اتومیشن آشنا هستم. اما متاسفانه با هیچ کدوم از ابزارها کار نکردم. به نظرم مهم‌ترین کاری که این ابزارها برای یک دیجیتال مارکتر انجام میدن، رساندن پیام، به فرد مناسب در زمان مناسب هست.
پس ساخت جرنی‌های مختلف بر اساس چرخه حیات یک مشتری بهترین کاری هست که میشه باهاش انجام داد.

بهترین نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی خارجی:

  1. Autopilot
  2. Marketo
  3. Pardot
  4. Eloqua
  5. HubSpot
  6. Insider

مارکتینگ اتومیشن‌های داخلی:

۵. با پایتون و SQL server کار کردی؟!

بله. من هم با پایتون کار کردم و هم با SQL Server نیازهای گزارشی که داشتم رو بر طرف کردم. در حال حاضر هم در دوی این موضوعات مهم رو دارم یاد می گیرم.

سایت تحلیل گیری رو از سال 1400 هست که می‌شناسم.
اکثر دورهای آنلاین که در این سایت هست رو شرکت کردم و بسیار پیشنهاد می‌کنم.

مسیر پیشنهادی که آقای پوریا بغدادی تو استوری‌های اینستاگرامشون قرار دادن رو اینجا هم قرار می‌دم:
مسیر پیشنهادی پوریا بغدادی برای تحلیل گری

۶. با آنالیتیکس ۴ کار کردی؟! تگ روش ست کردی؟! فرق آنالیتیکس ۴ با نسخه قبلیش چیه؟!

ما دیجیتال مارکترها باید با این ابزار کار کنیم. از وقتی هم که قراره UA یا نسخه قدیمی گوگل آنالیتیکس غروب کنه با این طفل به دنیا آماده شیطون بلا گوگل داریم سرو کله می‌زنیم. بله من باهاش کار کردم.

تگ‌هایی که روی سایت ست می‌کنیم همه‌اش سمت Google Tag Manager هست و همین طور هم داریم ادامه می‌دیم.

اگه می‌خواهی به زبون آدمیزاد با گوگل آنالیکس نسخه 4 آشنا بشی پیشنهاد ویژه دارم که حتما این متن یزدان مرادی تو ویرگول رو بخونی.

یادگیری GA4 به زبون آدمیزاد

۷. گزینه Experiment در گوگل ادز چیه؟! چه کاری تا حالا باهاش انجام دادی؟!

فکر کنم تا ایجای متن که مطالعه کردی، متوجه شدی که تجربه اجرای کمپین Google Ads رو نداشتم. بعد از یک جست و جو متوجه شدم که به منظور اینکه تغییراتی در گوگل ادزمون انجام بدیم سراغ گزینه Experiment می ریم. اینکار ما در جهت بهبود هست و قراره روی بخشی از ترافیک سایتمون مورد آزمایش قرار بگیره.

خودم تا به حال کاری باهاش انجام ندادم. همچنان برای موضوع گوگل ادز می‌تونین از mydmc.ir و آژانس HDM استفاده کنین.

 

مصاحبه شماره 2
یک استارتاپ حوزه ابری
پوزیشن: کارشناس پرفورمنس مارکتینگ
اسکیل سازمان: ۱۵۰ الی ۲۰۰ کارمند

۱. اگر یه ابزاری بهت معرفی کنیم که هیچ منبع آموزش فارسی نداشته باشه چطوری یادش می‌گیری؟!

سوال جالبی هست.?

به صورت کلیدواژه های انگلیسی دنبال یادگیری این ابزار خواهم بود.
مطمئنا اون ابزار یه سایتی داره و یک سری داکیومنت داره که میشه از اون قسمت هم یادگیری رو پیش رفت.
از طرفی دانشگاه یوتیوب و کلی سایت انگلیسی دیگه هم هستن که این ابزار رو یاد بگیرم.

۲. چه کمپین‌هایی تا حالا اجرا کردی و چطور بهینه شون کردی؟!

از زمانی که پیش آقای طالبی در دوره کارآموزی تیزلند حضور داشتم تا به امروز که به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ دلینو فعالیت می‌کنم انواع کمپین‌ها رو اجرا کردم. اکثر این کمپین ها از نوع فروش بوده و برای بهبود کمپین‌ها از یک گوگل شیت بهینه سازی کمپین‌ها که قبل‌تر هم عکسش رو قرار دادم استفاده می‌کنم.

(مطمنئا به مصاحبه کننده این جواب رو نمیدم! اما خوب چون در مصاحبه شماره 1 به این سوال جواب دادم شما رو به سوال شماره 2 ارجاع میدم.) 

۳. توی گوگل ادز چه نوع کمپین‌هایی تا حالا ران کردی؟! کمپین دیسپلی، سرچ، ریتارگتینگ و…

مطمئنا تا الان می‌دونین که جواب من به این سوال چی هست. تجربه اجرای کمپین گوگل ادز رو تا به امروز نداشتم. یادگیری داشتم اما به مرحله اجرا نرسیده. امیدوارم که فرصتش پیش بیاد.

۴. با ادنتورک‌های داخلی چقدر آشنا هستی؟! با کدوم‌هاشون کار‌ کردی؟!‌

من در طول فعالیتی که دارم با ادنتورک‌های یکتانت، مدیااد، سنجاق کار کردم و روزانه هم با ادنتورک های جدید ایرانی هم آشنا میشم که امیدوارم فرصتی برای کار باهاشون رو پیدا کنم.

می خوام یک لینک مهم رو به شما معرفی کنم.

راهنمای جامع ابزارهای بازاریابی ایران منتشر شد! دی ام بورد

هر ابزار ایرانی در زمینه بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی، فروش، شبکه‌های اجتماعی، تحلیل داده، تبلیغات، سئو و… تو این فایل به تفکیک اومده؛ بیش از ۵۰۰ ابزار ایرانی! پس از دستش نده. کمک کننده اس.

امیدوارم یه روز نسخه قابل کلیکش رو بتونم درست کنم یا دوستان درست کنن.

۵. با اکسل چقدر کار کردی؟! گزینه Vlookup چیه و چیکار می‌کنه؟

من با اکسل زیاد کار کردم. جالبه بگم کل زندگیم رو تو گوگل شیت‌های مختلفی نوشتم. (ورژن آنلاین اکسل هستن البته با دسترسی‌های محدودتر از اکسل)

تابع Vlookup به منظور جستجوی عمودی تو یک سری داده ساختار یافته انجام میشه.
معمولا ما دیجیتال مارکترها زمانی سراغ این تابع میریم که می خواهیم داده‌هایی که از ادنتورک داریم رو به داده‌های گوگل آنالیتیکس بچسبونیم. با Merge اشتباه نکنی!
فکر کن ما داخل یکتانت یک تبلیغ بنری برای کسب و کار اجرا کردیم.
خود پنل یکتانت یک گزارش به ما میده.
از طرفی اگه گوگل آنالیتیکس (GA4) به درستی همه چیزش تنظیم شده باشه، می‌تونیم از قسمت Explore یک خروجی از  پارامترهای مختلف UTM با دایمنشن‌ها و Metric‌هایی که می خواهیم بگیریم. Conversionها یادت نره.
بعدش می ریم سراغ اکسل یا گوگل شیت و از تابع Vlookup استفاده می‌کنیم.
یه طرف داده های یکتانت هست.
یه طرف داده های گوگل آنالیتیکس.
با یک فیلد مشترک کار رو شروع می‌کنیم. بعد از پیدا کردن مقدار مشترک می‌تونیم بر اساس اینکه داده چه ستونی از اون مقدار خاص رو می‌خواهیم رو بنویسیم.
تبریک می‌گم داده یک مقدار خاص رو با پیدا کردن یک فیلد مشترک پیدا کردی و می‌تونی ادامه تحلیلت رو پیگیری کنی.

۶. فرض کن مدیرعامل یک شرکت تاکسیرانی اینترنتی ازت خواسته یک متریک بهش معرفی کنی که هر روز صبح با نگاه کردن به اون بفهمه که سیستمش خوب کار می‌کنه یا نه؟ چه متریکی رو معرفی می‌کنی؟

تعداد Driveهایی که تو روز داره انجام میشه می‌تونه یکی از متریک‌های مهمی باشه که روزانه باید چک بشه.

۷. فرض کن ما یه شرکت تهرانی هستیم که کارش رسیدگی به باغچه‌های خونگیه. به نظرت چندهزار نفر می‌تونن مشتری ما باشند؟

آمارگردی زیادی نیاز هست که داشته باشیم!
طبق آمار اعتماد تعداد جمعیت تهران 19 میلیون نفر هست.
اگر فرض کنیم که هر خانواده 4 نفری است ما تقریبا 4,750,000 خانوار داریم.
امیدوارم این تعداد خانوار در تهران مسکنی برای زندگی داشته باشن!
پس می‌تونیم امیدوار باشیم که نهایت بازار باغچه‌های خانگی در شهر تهران 4,750,000 هست.
اما خوب باید از بازارهای کوچک شروع کنیم.
به دلیل آشنایی نسبی که از مناطق تهران دارم، به نظرم بهتره مناطق 1 تا 8 رو بازار هدفمون بدونیم.
حالا باید ببینیم که این 8 منطقه تهران چند خانوار هستن. یه سرچ ساده که تو گوگل داشتم به سایت «مدرسه پردازش و تحلیل داده دقیقه» رسیدم.
این جدول هم به صورت تخمینی است. پس به طور تقریبی 1,635,165 خانوار در مناطق 1 تا 8 تهران داریم. این بازار هدف ما هست.
در نتیجه به طور تقریبی تعداد مشتریان شرکت خدماتی به باغچه‌های خانگی رو اگر سهم 15 درصدی از بازار داشته باشیم عدد 245,274 هزار خواهد بود.

سال منطقه کل جمعیت  مرد  زن  خانوار مساحت مناطق بدون  حریم مجموع مساحت – هکتار
1399 منطقه 1 543,311 266,002 277,309 195,420 4,661.2
1399 منطقه 2 743,408 362,952 380,456 265,231 4,700.5
1399 منطقه 3 352,155 168,663 183,492 130,101 2,921.7
1399 منطقه 4 962,073 478,691 483,382 332,789 6,155.5
1399 منطقه 5 905,056 444,232 460,824 324,419 5,316.1
1399 منطقه 6 271,107 132,772 138,335 95,572 2,136.7
1399 منطقه 7 313,115 152,424 160,691 121,939 1,533.5
1399 منطقه 8 474,056 232,301 241,755 169,694 1,315.6
1399 منطقه 9 190,793 96,530 94,263 63,996 1,974.7
1399 منطقه 10 337,883 167,487 170,396 128,493 818.5
1399 منطقه 11 318,082 159,483 158,599 115,736 1,203.1
1399 منطقه 12 239,635 121,475 118,160 81,144 1,600.7

به نظرم در آخر باید مقاله زیر از سایت گلستان رو هم یه چک کنیم تا استراتژی‌های ورود رو آماده کنیم.
از ساخت یک باغچه در بالکن تا ایده پردازی و معرفی گیاهان مناسب برای بالکن

بهنام یونسی

در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه سراسری بناب فارغ التحصیل شدم. به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستم.تلاش دارم در سایت شخصیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ام بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا