دیجیتال مارکتینگ
موضوعات داغ

چک لیست کامل سئو برای سال 1400 و 1401

در این پست، مقاله معروف سایت بک‌لینکو به نام The Complete SEO Checklist For 2022 به فارسی ترجمه کردم.

این مقاله توسط برایان دین نوشته شده و اخیرا در 16 مهر 1400 به‌روزرسانی شده است. من در این صفحه سعی کردم ترجمه مناسبی از متن The Complete SEO Checklist For 2022 داشته باشم. بدون مقدمه وارد مقاله می‌شویم.

این کامل‌ترین چک‌لیست سئو در اینترنت است.

بهترین قسمت؟

همه موارد ذکر شده در این چک‌لیست در حال حاضر عالی کار می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید در سال 2022 رتبه بالاتر در گوگل کسب کنید، چک لیست این مقاله را دوست خواهید داشت.

بیایید درست شیرجه بزنیم تو اصل مطلب…

  • چک‌لیست مبانی سئو
  • چک‌لیست تحقیق کلمات کلیدی
  • چک‌لیست سئو On-Page
  • چک‌لیست سئو فنی
  • چک‌لیست محتوا
  • چک‌لیست لینک‌سازی
  • جائزه شماره 1: نکات و تاکتیک‌های پیشرفته سئو
  • جائزه شماره 2: مطالعات موردی و نمونه( در به روزرسانی بعدی اضافه میشه)
  • نتیجه

نحوه استفاده از این چک‌لیست سئو

هی، من برایان دین هستم.

من با استفاده از این چک‌لیست دقیق در 30 روز، 161.96% ترافیک ارگانیکم رو رشد دادم:

organic-traffic-increase-640x294

همچنین به من کمک کرد تا برای کلمه کلیدی فوق رقابتی مانند “سئوی On-Page” رتبه بگیرم.

google-serp-on-page-seo-640x588

و همچنین در “تحقیق کلمات کلیدی”:

google-serp-keyword-research-640x618

باید گفت…

شما نیازی به پیاده‌سازی همه موارد ذکر شده در این چک لیست را ندارید.

فقط بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید. (Just do the best you can.)

هرچه نکات بیشتری را در عمل به کار ببرید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

چک‌لیست مبانی سئو

ابتدا، بیایید به اصول سئو بپردازیم.

اینجا جایی است که با ابزارها و افزونه‌هایی که برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نیاز دارید، آشنا می‌شوید.

  1. Google Search Console را راه‌اندازی کنید.

Google Search Console یک ابزار‌ رایگان سئو بسیار قدرتمند است.

google-search-console-search-performance-report-640x694

Search Console برای این طراحی شده که شما را در ردیابی عملکرد سایت‌‌تان در موتور جستجو گوگل کمک کند.

به همین دلیل مملو از ویژگی‌های مفید است، مانند:

  • ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • نقشه سایت خود را ارسال کنید.
  • رفع خطاهای وب سایت
  • نمرات تجربه صفحه خود را ببینید.
  • خیلی بیشتر

به طور خلاصه: اگر در مورد SEO جدی هستید، راه اندازی Google Search Console اولین قدم کلیدی است.

  1. ابزار وب مستر بینگ را نصب کنید.

سپس، ابزار Bing Webmaster  را راه‌اندازی کنید.

bing-webmaster-tools-640x492

آیا بینگ به اندازه گوگل محبوب است؟ نه.

اما بینگ تقریباً 1 میلیارد بازدید کننده در ماه دارد. بنابراین ارزش بهینه‌سازی را دارد.

به علاوه، Bing Webmaster Tools دارای برخی ویژگی‌های بسیار خوب است، مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی داخلی.

  1. Google Analytics را راه اندازی کنید.

گوگل آنالیتیکس بهترین راه برای مشاهده اینکه مردم چگونه سایت شما را پیدا می‌کنند (و چگونه استفاده می‌کنند) است.

google-analytics-640x342

بسیاری از ویژگی‌های مفید آن عبارتنداز:

  • ببینید چقدر ترافیک از Google دریافت می‌کنید.
  • صفحات پرترافیک سایت خود که بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورد را پیدا کنید.
  • ببینید آیا ترافیک شما در حال افزایش است (و چقدر).
  • سایت‌ها و موتورهای جستجوی دیگری را که برای شما ترافیک ارسال می کنند را شناسایی کنید.
  • میانگین نرخ پرش(Bounce Rate)، بازدید از صفحه(Page View) و زمان حضور در سایت(Time on Site) شما

نکته حرفه‌ای: Google Analytics رو به Google Search Console اتصال بدید. وقتی این کار را انجام دادید، اطلاعات مفید سئو را از داخل حساب Google Analytics خود خواهید دید.

google-analytics-landing-pages-640x606

روی لینک کلیک کنید و مراحل اتصال را مرحله به مرحله انجام دهید.

  1. Yoast SEO را نصب کنید. (فقط کاربران وردپرس)

Yoast محبوب‌ترین افزونه SEO در جهان است.

و دلیل خوبی دارد.

Yoast بهینه‌سازی سایت وردپرسی را برای موتورهای جستجو بسیار آسان می‌کند.

yoast-seo-wordpress-plugin-640x487

همچنین در مورد سئو فنی مانند robots.txt و نقشه سایت به شما کمک می‌کند.

چک لیست تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اساس سئو است و در این چک‌لیست به شما نشان خواهم داد که چگونه به سرعت کلمات کلیدی را که مشتریان شما جستجو می‌کنند را پیدا کنید.

  1. کلمات کلیدی Long Tail را با “Google Suggest” کشف کنید.

این یکی از بهترین راه‌ برای کشف کلمات کلیدی long tail است.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

ابتدا یک کلمه کلیدی را در گوگل تایپ کنید.

google-search-link-building-640x299

اما دکمه enter… یا «Search Google» را فشار ندهید. در عوض، کلمات کلیدی را که گوگل به شما پیشنهاد‌ می‌دهد را بررسی کنید:

google-search-link-building-suggestions-640x626

(اینها به عنوان کلمات کلیدی “پیشنهاد گوگل” شناخته می‌شوند.)

از آنجایی که این کلمات کلیدی مستقیماً از گوگل می‌آیند، شما می‌دانید که مردم در جستجوی آن‌ها هستند.

این بدان معناست که آنها کلمات کلیدی خوبی برای بهینه‌سازی سایت شما هستند.

نکته حرفه‌ای: ابزار Keywordtool.io را بررسی کنید. این ابزار کلمات کلیدی Google Suggest را جمع‌و جور می‌کند، که مقیاس این فرآیند را بسیار آسان‌تر می‌کند.

keywordtool-io-640x417

  1. کلمات کلیدی جامد را در Google Keyword Planner بیابید.

Google Keyword Planner ابزار رسمی تحقیق کلمات کلیدی گوگل است.

google-keyword-planner-results-640x835

از نظر فنی برای تبلیغات گوگل طراحی شده است. با این حال، هنوز هم برای تحقیقات کلمات کلیدی SEO بسیار مفید است.

بعد از همه اینها، داده‌ها مستقیماً از Google می‌آیند و بنابراین می‌دانید که فوق‌العاده دقیق است.

کلیک کنید و راهنمای استفاده از Google Keyword Planner برای SEO رو مطالعه کنید.

  1. روی انجمن‌های آنلاین ضربه بزنید.

Reddit، Quora، انجمن‌ها و سایر انجمن‌های آنلاین مکان‌های عالی برای یافتن کلمات کلیدی هستند.

  1. کلمات کلیدی کم رقابت را با KWFinder شناسایی کنید.

KWFinder یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی freemium هست.

kwfinder-1-640x612

چیزی که KWFinder را منحصر به فرد می‌کند این است که تعداد زیادی داده در مورد هر کلمه کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

همانطور که می‌بینید، وقتی یک کلمه کلیدی را در KWFinder تایپ می‌کنید، اطلاعاتی در مورد موارد زیر دریافت می‌کنید:

  • حجم جستجو
  • دشواری کلمه کلیدی
  • CPC (هزینه به ازای کلیک)
  • روند‌ها
  • بازدید‌های تخمینی

به این ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی کم رقابت را انتخاب کنید که رتبه بندی آنها آسان باشد.

  1. با پاسخ به عموم، “کلمات کلیدی سوال” را پیدا کنید.

کلمات کلیدی سوال برای پست‌ها و مقالات وبلاگ عالی هستند.

(به عنوان مثال: “چگونه قهوه سرد دم می‌کنی؟”)

و با Answer The Public به راحتی می‌توانید آنها را پیدا کنید.

این ابزار رایگان به شما سوالاتی را نشان می‌دهد که مردم به صورت آنلاین جستجو می‌کنند.

answerthepublic-paleo-questions-640x595

به این ترتیب می‌توانید با مطالب خود به این سوالات پاسخ دهید.

چک‌لیست سئو On-Page

اکنون زمان آن رسیده است که محتوای خود را با استفاده از تعداد انگشت شماری از تکنیک‌های سئوی تست شده On-Page بهینه کنید.

  1. کلمه کلیدی خود را در URL خود قرار دهید.

URL شما به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد صفحه شما چیست. به علاوه، یک URL غنی از کلمه کلیدی می‌تواند CTR ارگانیک شما را بهبود بخشد.

keyword-rich-urls-correlate-with-a-higher-organic-ctr-768x579

به همین دلیل است که می‌خواهید کلمه کلیدی خود را در URL خود وارد کنید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف من برای این صفحه “چک لیست سئو” است.

بنابراین من URL را این طور ساختم: backlinko.com/seo-checklist.

خیلی ساده.

  1. از URL های کوتاه استفاده کنید.

URL های خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

چرا؟

تجزیه و تحلیل اخیر 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که URL های کوتاه بهترین رتبه را در گوگل دارند.

short-urls-tend-to-outrank-long-urls-768x545

  1. کلمه کلیدی خود را در برچسب عنوان خود بارگذاری کنید.

بر کسی پوشیده نیست که باید از کلمه کلیدی خود در تگ عنوان خود استفاده کنید.

اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که کلمه کلیدی رو کجا قرار دهند مهم است.

به طور خاص، می‌خواهید هر زمان که ممکن است کلمه کلیدی خود را در جلوی برچسب عنوان خود قرار دهید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی اصلی من برای این پست “کپی رایتینگ” است:

backlinko-copywriting-guide-2021-640x465

همانطور که می‌بینید، برچسب عنوان من با این کلمه کلیدی شروع می‌شود:

copywriting-guide-keyword-in-title-640x161

  1. تعدیل کننده‌های برچسب عنوان را تعبیه کنید.

اصلاح‌کننده‌های برچسب عنوان، کلمات و عباراتی هستند که باید به تگ عنوان خود اضافه کنید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، صفحه شما می‌تواند برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی مختلف رتبه بندی شود.

  1. از کلمه کلیدی خود یک بار در 150 کلمه اول استفاده کنید.

گوگل به 100 تا 150 کلمه اول صفحه شما اهمیت بیشتری می‌دهد.

پس حتما یک بار در اینجا از کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، برای پست ابزارهای سئو من، می توانید ببینید که من از عبارت “ابزارهای سئو” بلافاصله استفاده می‌کنم:

seo-tools-keyword-at-start-640x319

  1. از کلمه کلیدی خود در تگ های H1، H2 یا H3 استفاده کنید.

حتما کلمه کلیدی خود را در تگ‌های H1، H2 یا H3 قرار دهید.

مثلا:

شاید متوجه شده باشید که من عبارت “چک لیست سئو” را در اولین زیر عنوان این صفحه قرار داده‌ام:

seo-checklist-keyword-in-h2-tag-640x343

خوب، آن زیر عنوان در یک تگ H2 قرار گرفته است. و قرار دادن “چک لیست سئو” در H2 می تواند به من کمک کند تا برای آن کلمه کلیدی رتبه بالاتری داشته باشم.

که گفت:

این نکته تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل شما ایجاد نمی‌کند.

اما وقتی نوبت به بهینه سازی موتورهای جستجو می‌رسد، هر نکته کوچک کمک می‌کند.

  1. تصاویر را بهینه کنید

تصاویری که استفاده می‌کنید چیزهای زیادی در مورد محتوای شما می‌گویند.

متأسفانه، گوگل هنوز نمی‌تواند تصاویر را به عنوان یک انسان «دیدن» کند.

بنابراین برای کمک به درک تصاویر شما، می‌خواهید تگ‌ها و نام فایل‌های جایگزین تصویر خود را بهینه کنید.

(به عنوان یک امتیاز: تصاویر بهینه شده همچنین به شما در رتبه بندی در جستجوی تصویر کمک می‌کنند.)

در اینجا چگونه است:

ابتدا، هنگامی که تصویر را ذخیره می‌کنید، از نام فایلی استفاده کنید که به طور خلاصه توضیح دهد که آن تصویر چیست.

به عنوان مثال، فرض کنید شما با آیفون خود از یک املت اسفناج عکس گرفته‌اید.

خوب، شما می‌خواهید آن تصویر را چیزی مانند زیر نام‌گذاری کنید:

spinach_omelette.png

سپس، هنگامی که تصویر را به صفحه خود اضافه می‌کنید، یک تگ alt توصیفی به آن بدهید:

descriptive-alt-tag-on-image-640x386

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد.

  1. از کلمات کلیدی مترادف و LSI استفاده کنید.

در گذشته، منطقی بود که صفحه خود را از keyword stuff استفاده کنید.

اما دیگر نه.

امروزه گوگل هوشمند است.

بنابراین به جای استفاده از یک کلمه کلیدی 1000 بار، از مترادف ها و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید برای «چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم» رتبه بندی بگیرید.

خوب، شما می خواهید دقیقاً آن کلمه کلیدی را چند بار در صفحه خود ذکر کنید … و مترادف‌هایی مانند:

  • چگونه یک وبلاگ راه‌اندازی کنیم
  • راه اندازی وبلاگ
  • چگونه یک وبلاگ ایجاد کنیم
  • نحوه راه اندازی وبلاگ در وردپرس

شما ایده را دریافت کردید ?

بعد، چند کلمه کلیدی LSI اضافه کنید.

کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما همراه هستند.

با استفاده از LSIGraph.com می توانید دسته‌ای از اینها را پیدا کنید.

lsi-graph-640x508

سپس، فقط چند مورد از این کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید. و شما آماده شده‌اید.

  1. از لینک های خارجی استفاده کنید

مطمئن شوید که در مقاله خود به 5-8 سایت معتبر پیوند داده شده است.

به عنوان مثال، در این لیست از تکنیک‌های سئو، من به وب سایت‌های قابل اعتمادی مانند Wikipedia و Google.com پیوند می‌دهم.

seo-techniques-post-external-links-640x470

و این پیوندها به گوگل نشان می‌دهد که محتوای من به خوبی ارجاع و قابل اعتماد است.

  1. 10. از لینک های داخلی استفاده کنید

این بسیار ساده است:

هر زمان که محتوای جدیدی منتشر می‌کنید، به 2 تا 5 صفحه دیگر در سایت خود پیوند دهید.

نکته حرفه ای: در پیوندهای داخلی خود از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید.

به عنوان مثال، توجه داشته باشید که چگونه من از متن لنگر “در صفحه سئو”، در این لینک داخلی استفاده می‌کنم:

seo-techniques-post-internal-link-640x297

این به موتورهای جستجو می‌گوید که صفحه‌ای که من به آن پیوند می‌دهم درباره «SEO در صفحه» است.

چک لیست فنی سئو

سئوی فنی می تواند رتبه شما را بالا ببرد یا کم کند. خوشبختانه، رفع مشکلات فنی سئو کار چندان سختی نیست… به خصوص اگر موارد موجود در این چک لیست را دنبال کنید.

  1. خطاهای Crawl را شناسایی کنید

خطای خزیدن” به این معنی است که گوگل برای مشاهده یک صفحه در سایت شما مشکل دارد.

و اگر آنها نتوانند صفحه شما را مشاهده کنند، برای هیچ چیز رتبه‌ای نخواهد داشت.

می توانید به راحتی خطاهای خزیدن را در گزارش «Coverage» گوگل سرچ کنسول بیابید:

google-seach-console-index-coverage

اگر متوجه شده‌اید که گوگل در دسترسی به یکی از صفحات وب مهم شما مشکل دارد (به عنوان مثال، robots.txt ربات‌های موتور جستجو را مسدود می‌کند)، باید آن را در اسرع وقت برطرف کنید.

  1. ببینید گوگل چگونه صفحه شما را مشاهده می‌کند

گاهی اوقات کاربران می توانند همه چیز را در صفحه شما ببینند…

… اما گوگل نمی‌تواند.

از نو:

اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی پیدا کند، رتبه‌بندی نمی‌شود.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنم از ویژگی «Inspect URL» Google Search Console استفاده کنید.

فقط یک صفحه از سایت خود را در بالای GSC وارد کنید.

gsc-enter-url-640x171

وقتی این کار را انجام دادید، صفحه خود را از دیدگاه گوگل خواهید دید:

gsc-url-inspection-report-640x540

بسیار مفید.

  1. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

گوگل اخیراً یک «شاخص اول موبایل» جدید راه اندازی کرده است.

یعنی:

اگر سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، رتبه خوبی نخواهد داشت.

خوشبختانه، شما می‌توانید به راحتی با تست موبایل گوگل، سازگاری سایت خود را با موبایل ببینید.

فقط کافیست یک صفحه از سایت خود را وارد کنید و یک پاسخ واضح “بله یا نه” دریافت کنید.

google-mobile-friendly-test-480x501

خیلی باحال.

  1. لینک های شکسته را رفع کنید

لینک‌های شکسته واقعاً می‌توانند به SEO شما آسیب بزنند.

بنابراین شما قطعاً می‌خواهید پیوندهای خراب را پیدا کنید … و آنها را تعمیر کنید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار؟ DrLinkCheck.com.

این یک ابزار رایگان است که سایت شما را برای لینک‌های شکسته اسکن می‌کند:

drlinkcheck-backlinko-640x470

  1. سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

HTTPS یک سیگنال رتبه بندی تایید شده گوگل است.

google-blog-https-as-ranking-signal-640x435

بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

(یا اگر به تازگی یک سایت جدید راه اندازی کرده‌اید، آن را با HTTPS در روز اول راه اندازی کنید.)

در اینجا راهنمایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را به HTTPS انتقال دهید بدون اینکه به سئوی شما آسیب برساند.

  1. سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید.

آیا سایت شما خیلی سریع لود می‌شود؟

در غیر این صورت، سایت شما نیز رتبه‌ای نخواهد داشت.

به همین دلیل است که می خواهد به PageSpeed ​​Insights بروید.

این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد بدانید سایت شما با چه سرعتی برای کاربران دسکتاپ و موبایل بارگیری می‌شود:

google-pagespeed-insights-backlinko-results-640x784

حتی به شما این امکان را می‌دهد که بدانید چه کاری می‌توانید برای سرعت بخشیدن به کار انجام دهید.

google-pagespeed-insights-backlinko-suggestions-640x572

چک لیست محتوا

نمی‌توان انکار کرد: اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌بندی کنید، باید محتوای عالی منتشر کنید.

به همین دلیل است که محتوا اکنون بخش بزرگی از هر استراتژی سئوی مدرن است. و در این بخش، مراحل دقیق ایجاد محتوایی را که در سال 2022 (و بعد از آن) رتبه‌بندی می‌شود، به شما نشان خواهم داد.

  1. با استفاده از “تکنیک آسمان خراش” محتوای شگفت انگیز ایجاد کنید.

تکنیک آسمان خراش فرمولی قدرتمند برای انتشار محتوای شگفت انگیز است.

در واقع، من از این تکنیک برای دو برابر کردن ترافیک موتور جستجوی خود استفاده کردم:

backlinko-early-traffic-increase

در اینجا روند 3 مرحله‌ای وجود دارد:

  1. ابتدا یک محتوای محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید.
  2. بعد، چیزی حتی بهتر ایجاد کنید
  3. در نهایت، آن محتوا را تبلیغ کنید.

بدیهی است که من در اینجا فرصتی برای توضیح بیشتر در مورد این مراحل ندارم.

بنابراین اگر می‌خواهید درباره تکنیک آسمان‌خراش بیشتر بدانید، در اینجا دو منبع مفید وجود دارد:

تکنیک سئو کلاه سفید مورد علاقه من (59٪ ترافیک ارگانیک بیشتر)

چگونه ترافیک جستجوی خود را 110 درصد در 14 روز افزایش دادم

  1. برای به حداکثر رساندن خوانایی، محتوای خود را تکه تکه کنید

هیچ کس خواندن دیوارهای غول پیکر متن را دوست ندارد:

wall-of-text-640x593

به همین دلیل است که من همیشه محتوای خود را به قطعات آسان برای خواندن تقسیم می‌کنم، مانند این:

chunks-of-text-in-post-640x550.

این تکه‌ها نرخ پرش من را پایین نگه می‌دارند، که عامل اصلی رتبه‌بندی گوگل است.

  1. موضوع صفحه خود را به صورت عمیق پوشش دهید

وقتی بیش از ۱۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم، یک چیز برجسته شد.

محتوایی که در گوگل بهترین رتبه را دارد، یک موضوع را به طور عمیق پوشش می‌دهد.

higher-clearscope-content-grades-correlate-with-higher-google-rankings

مثلا چند وقت پیش این راهنما را در سایتم منتشر کردم.

backlinko-video-seo-guide-2021

من می‌توانستم یک محتوای عمومی مانند: “5 نکته برای سئوی ویدئو” منتشر کنم.

در عوض، من یک راهنمای ایجاد کردم که همه چیز را در مورد آن موضوع پوشش می‌داد.

و این دلیل اصلی قرار گرفتن در رتبه 3 برتر در گوگل برای کلمه کلیدی اصلی من است:

google-serp-video-seo-2021

  1. از Schema Markup استفاده کنید

Schema markup به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

با این حال، پیاده سازی Schema می تواند مشکل باشد.

به همین دلیل است که من ابزار تست داده‌های ساخت یافته گوگل را توصیه می‌کنم.

google-structured-data

استفاده از Schema بسیار ساده تر از تلاش برای انجام دستی آن است.

  1. روی فرمت‌های محتوایی که در حال حاضر مناسب است، تمرکز کنید

تیم BuzzSumo اخیراً 100 میلیون مقاله را بررسی کرده است.

بنابراین، آنها چه چیزی پیدا کردند؟

اول، خبر بد:

“اکثر محتواها بک لینک صفر دریافت می‌کنند”.

آخ.

حالا چند خبر خوب:

آنها دریافتند که فرمت‌های محتوای خاص بهتر از سایر قالب‌ها عمل می‌کنند.

به طور خاص، «برندگان بزرگ، سایت‌هایی هستند که برای محتوای اصلی و معتبر شهرت زیادی به دست آورده‌اند».

منظور آنها از محتوای “اصیل و معتبر” چیست؟

  • مطالب نوشته شده توسط کارشناسان
  • تحقیق اصلی (مانند نظرسنجی‌ها و مطالعات صنعتی)
  • محتوایی که فقط اطلاعات بازگردانده شده نیست
  • مطالعات موردی و نمونه‌های زندگی واقعی
  • محتوای همیشه سبز که برای سالها ارزش ارائه می‌کند

به عنوان مثال، مدتی پیش من این لیست غول پیکر از ابزارهای سئو را گردآوری کردم:

backlinko-seo-tools-2021

من شخصا بیش از 170 ابزار را آزمایش و بررسی کردم. این حجم کار دیوانه کننده‌ای بود.

اما کاملا ارزشش را داشت.

چرا؟

این پست تا به امروز بیش از 10 هزار بک لینک ایجاد کرده است.

ahrefs-seo-tools-backlinks

  1. از Multimedia استفاده کنید

ممکن است متوجه شوید که این پست حاوی تصاویر زیادی است.

من این کار را به دو دلیل اصلی انجام می‌دهم:

اول، این فقط محتوای بهتری را ایجاد می‌کند.

دوم، تصاویر و سایر اشکال چند رسانه‌ای به رتبه بهتر محتوا کمک می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌کنم از این اشکال چند رسانه‌ای در محتوای خود استفاده کنید:

  • تصاویر
  • نمودار
  • اینفوگرافیک
  • محتوای بصری
  • فیلم
  • نظرسنجی‌ها و آزمون‌های تعاملی

با این کار، زمان آن رسیده است که بخش بسیار مهمی از سئو را پوشش دهیم: ساخت لینک (link building).

چک لیست لینک سازی

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، لینک سازی مفهوم کلیدی است. در واقع، گوگل تایید کرده است که بک لینک‌ها یکی از 3 سیگنال رتبه‌بندی برتر آنها هستند. متأسفانه، ایجاد لینک آسان نیست (به همین دلیل است که بیشتر چک لیست های SEO از این مرحله صرف نظر می کنند). اما اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، لینک‌ها ضروری هستند. و در این بخش به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

  1. ایجاد بک لینک‌های قدرتمند با پست مهمان

پست مهمان می‌تواند یک استراتژی ساخت لینک فوق العاده موثر باشد.

که گفت:

یک راه درست و غلط برای پست مهمان وجود دارد.

راه درست: پست مهمان خود را در سایت‌های معتبر صنعت خود منتشر کنید.

راه اشتباه: پست‌های مهمان را در هر وب سایتی که صفحه «برای ما بنویسید» دارد منتشر کنید.

در واقع، من فقط در سایت‌هایی پست مهمان را ارسال می‌کنم که ترافیک هدفمندی را برای من ارسال می‌کنند.

به عنوان مثال، من این پست مهمان را در وبلاگ Buffer منتشر کردم:

brian-guestpost-on-buffer

من نه تنها یک بک لینک عالی از پست مهمان خود دریافت کردم، بلکه میزان ترافیک مناسبی نیز دریافت کردم:

guest-post-traffic

  1. بک لینک‌های رقیب خود را معکوس کنید

وقتی می توانید منابع پیوند رقیب خود را کپی کنید، چرا چرخ را دوباره اختراع کنید؟

برای انجام این کار، به یک ابزار تجزیه و تحلیل لینک نیاز دارید.

من شخصا از Semrush استفاده می‌کنم.

اما اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید از ابزار فریمیوم مانند Link Explorer (از Moz) استفاده کنید.

مهم نیست چه ابزاری را انتخاب می‌کنید، فرآیند دقیقاً یکسان است:

  1. URL رقیب خود را بگیرید.
  2. آن را داخل ابزار قرار دهید
  3. در نهایت، تا جایی که می‌توانید لینک‌های آنها را دریافت کنید

به عنوان مثال، در اینجا یک گزارش پیوند از Semrush سایت من است:

semrush-backlinko-backlinks

اکنون:

تکرار برخی از این لینک‌ها تقریباً غیرممکن خواهد بود.

(به عنوان مثال، لینک‌هایی از سایت‌ها که با آنها رابطه دارم.)

اما کپی کردن بسیاری از آنها بسیار آسان است.

(لینک های پست‌های مهمان و مصاحبه‌ها را لایک کنید.)

  1. ایجاد بک لینک‌های متنی با جمع بندی لینک‌ها

این استراتژی عالی عمل می‌کند.

گفته می‌شود، آن با شکار می‌آید.

  1. مهمان پادکست شوید

این شبیه به پست مهمان است.

اما به جای مشارکت در مقاله، به عنوان مهمان به پادکست می‌روید.

به عنوان مثال، من چند سال پیش در این پادکست رفتم:

theagentsofchange-youtube-seo-brian-dean

همانطور که می‌بینید، من یک بک لینک شیرین (و تعداد انگشت شماری از بازدیدکنندگان هدفمند) دریافت کردم.

theagentsofchange-podcast-backlink

  1. اینفلوئنسرها را در پست‌های وبلاگ خود ذکر کنید

این فرآیند نمی‌تواند ساده‌تر از این باشد:

ابتدا از وبلاگ نویسان تاثیرگذار در محتوای خود نام ببرید.

سپس به آنها اطلاع دهید که به آنها اشاره کرده‌اید.

(به طور جدی، همین است.)

به عنوان مثال، وقتی فهرست ابزارهای سئو را منتشر کردم، به بنیانگذار هر ابزار اطلاع دادم که آنها را معرفی کرده‌ام:

brian-seo-tolls-post-email-outreach

و همانطور که می‌بینید، آنها با خوشحالی مطالب من را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

نکات و تاکتیک‌های پیشرفته SEO

اکنون که اصول اولیه را به دست آورده‌اید، اجازه دهید شما را با تعدادی از نکات و تکنیک‌های پیشرفته SEO آشنا کنم.

  1. سایت خود را برای نرخ کلیک بهینه کنید

در آن شکی نیست:

هرچه افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، رتبه شما بالاتر خواهد بود.

more-clicks-boosts-ranking

CTR یک سیگنال تجربه کاربری است که گوگل بیشتر و بیشتر به آن توجه می‌کند.

من دقیقاً نحوه افزایش نرخ کلیک (CTR) را در این ویدیو نشان می‌دهم:

ویدیو

  1. زمان خرابی وب سایت را محدود کنید

اگر سایت شما خراب شود، کاربران عصبانی می‌شوند.

همانطور که معلوم است، گوگل نیز عصبانی می‌شود.

در واقع، آنها بیان می‌کنند که قطع‌های برنامه‌ریزی نشده سایت «می‌تواند بر شهرت سایت تأثیر منفی بگذارد».

خوشبختانه با ابزاری مانند Pingdom می‌توانید به راحتی زمان خرابی سایت را ردیابی کنید.

Pingdom صدها بار در روز سایت شما را پینگ می‌کند.

اگر خراب باشد، اعلانی دریافت خواهید کرد تا بتوانید در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید.

pingdom-alert

  1. صفحات “Dead Weight” را حذف کنید

گوگل اخیرا گفته است که یک سایت بزرگ با تعداد زیادی صفحه می‌تواند برای سئو مضر باشد.

به نقل از نماینده گوگل (گری ایلیس):

تا جایی که می توانید آن را کم کنید. صفحاتی با کیفیت پایین و بدون ارزش افزوده ایجاد نکنید. این فقط ارزشش را ندارد زیرا یک چیز این است که ما لزوماً نمی‌خواهیم آن صفحات را ایندکس کنیم. ما فکر می‌کنیم که این اتلاف منابع است. نکته دیگر این است که شما ترافیک باکیفیتی دریافت نخواهید کرد. اگر ترافیک با کیفیتی دریافت نمی‌کنید، پس چرا منابع را روی آن می‌سوزانید؟

به همین دلیل است که مطمئن می‌شوم هر صفحه در سایت من عالی است.

در واقع، Backlinko در هر ماه بیش از 500 هزار بازدیدکننده منحصر به فرد ایجاد می‌کند.

با وجود داشتن تنها 196 پست:

چه طور ممکنه؟

این به این دلیل است که من روی کیفیت 100٪ تمرکز می‌کنم.

با وجود این واقعیت که این رویکرد کیفیت بر کمیت به وضوح کار می‌کند، من می‌بینم که بسیاری از سایت‌ها با صفحات “وزن مرده” دست و پنجه نرم می‌کنند.

صفحات Dead Weight مانند:

  • صفحات دسته بندی و برچسب وردپرس
  • پست‌های وبلاگ قدیمی
  • محتوای تکراری
  • پست‌های وبلاگ با کیفیت پایین
  • صفحات محصول تجارت الکترونیک با فروش صفر
  • صفحات آرشیو
  • محتوای نازک/محتوای دیگ بخار(Thin content/boilerplate content)
  • صفحات خدمات قدیمی

و همانطور که مشاهده کردید، گوگل گفت که این صفحات Dead Weight می‌توانند به تلاش‌های SEO شما آسیب بزنند. بنابراین توصیه می‌کنم آنها را حذف کنید.

  1. زمان اقامت سایت خود را بهبود بخشید

زمان اقامت یکی دیگر از عوامل کلیدی رتبه بندی گوگل است.

گوگل می‌خواهد ببیند که افراد در سایت شما باقی می‌مانند.

اگر افراد به سرعت از صفحه شما پرش کنند و از یک نتیجه جستجوی دیگر بازدید کنند، به گوگل می‌گوید:

“مردم از این صفحه متنفرند!”

bounce-from-search-result

اما وقتی مردم آنچه را که از صفحه شما می‌خواهند دریافت می‌کنند، به آن ادامه می‌دهند. و گوگل توجه خواهد کرد:

بنابراین:

result-with-low-bounce-rate

چگونه می‌توانید افراد را بیشتر در سایت خود نگه دارید؟

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که واقعاً خوب کار می‌کنند:

ویدیو

  1. محتوای قدیمی را به روز کنید و دوباره راه اندازی کنید

آیا مقالات قدیمی در وبلاگ خود دارید که گرد و غبار را جمع آوری می‌کند؟

اگر چنین است، این را بررسی کنید:

من اخیراً این پست را از وبلاگم به روز کردم و دوباره راه اندازی کردم:

backlinko-seo-copywriting-guide

من قالب بندی را بهبود بخشیدم، محتوای مفید بیشتری اضافه کردم، اسکرین شات‌های جدید و موارد دیگر را اضافه کردم.

seo-copywriting-images-and-visuals

(اصولاً صفحه را بهتر کردم.)

سپس، آن را دوباره راه اندازی کردم، گویی یک پست جدید است.

و همین 1-2 پانچ ساده، ترافیک موتورهای جستجو را به آن صفحه 1102.43 درصد افزایش داد:

seo-copywriting-traffic-increase

خوب!

بهنام یونسی

در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه سراسری بناب فارغ التحصیل شدم. به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستم.تلاش دارم در سایت شخصیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ام بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا