اخبار مهم

نگاه مدیریتی به حادثه هواپیما تهران-یاسوج

تسلیت گفتن بسیار راحت است. مهم جلوگیری کردن از حوادث، با استفاده تکنولوژی است.

تسلیت گفتن راحت ترین کاری است که هر انسان عادی نیز می تواند انجام دهد اما از شما دوست بزرگوارم سوالی دارم :

❓آیا این “تسلیت گفتن” همیشگی ما (مردمان ایران) بایستی اولین اقدام مان باشد؟

❓آیا گذاشتن استوری و پست با هشتگ #تسلیت کافی است؟

از شما دوست عزیزم درخواست می کنم که به این نوع سوالات بنده چند لحظه ای فکر بفرمایید.

?پیش فرض هایی که قبول می کنیم :

✅ قبول می کنیم که من و شما یک شهروند هستیم و مسئولیت خاصی نداریم.(البته در جمع دوستانم شاید باشند افرادی که مسئولیتی داشته باشند)

✅ قبول می کنیم که اشخاص یا ارگانی تحت فرمان ما نیستند تا بتوانیم کاری کنیم.

✅ قبول می کنیم حادثه خبر نمی دهد که البته طبق قانون عدالت خداوند به شیوه های مختلف به ما انسان ها تلنگر زده می شود اما متاسفانه ما انسان ها توجه نمی کنیم که در مورد حادثه ATR72 بارها تلنگر زده شده است اما…

?چه زمانی بایستی خبر فوت عزیزان گفته شود؟

1️⃣ #حادثه هواپیما تهران-یاسوج ATR72 رخ داد . شد آنچه که نباید می شد که بنده موافق کامل پیشگیری هستم تا درمان. در بعضی از حادثه ها درمان کردن سودی ندارد.

2️⃣ در این مرحله از زمین و زمان باید به آن نقطه دسترسی کامل را داشته باشند به هر نحوی که امکان پذیر هست.

66 انسان در این هواپیما حضور داشتند.

-یعنی احتمال وجود 66 گوشی هوشمند می رود!

– یعنی احتمال وجود 66 ساعت هوشمند می رود! خوش بینانه نگاه کردم که شاید این طور نباشد! بدبینانه ترین حالت حداقل یک نفر شاید ساعت هوشمندی داشته باشد شاید!!!

– یعنی خود هواپیما هم حداقل یک آپشن GPS دارد.

-یعنی 66 سیم کارت از اپراتور های همراه اول یا ایرانسل یا رایتل وجود دارد.

3️⃣ در این مرحله بایستی تمامی تیم های نرم افزاری شرکت های تلفن همراه، ساعت هوشمند، اپراتور ها و اطلاعات پرواز به دنبال فهم دقیق مکان این احتمالات باشند. جان انسان کم چیزی نیست.

بایستی با تمام قوا هر دری را امتحان کنند تا یه سیگنالی ارسال و دریافت شود تا به لوکیشن دقیق برسند.

?????????

مرحله سه هیچ وقت نباید متوقف شود و بایستی در یک لوپ بی نهایت قرار گیرد تا احتمال زنده ماندن ها با اقدام های شبانه روزی سنجیده شود نه اطلاع از اینکه برخود به کوه داشته اند و پس حتما تمامی سرنشینان فوت کرده اند..!!!! این تفکر انسان های عادی است این تفکر آنهایی که حداقل دو کلاس سواد داشته باشند و فنی باشند نیست به خدا…

?????????

4️⃣ بدون شک با محاسبات مختلف و کارهای مرحله سه به نتایج مهمی دست خواهیم یافت و اینجاست که بایستی به تمام تیم امداد و نجات آدرس دقیق تک تک افراد و لاشه هواپیما و جعبه سیاه هر چیز دیگری داده شود و تا به تک تک افراد نرسیدند پس هنوز زمان مناسبی برای اعلام نتیجه نیست.

دادن خبر مرگ افراد این حادثه از صدا و سیما یعنی فاتحه صدا و سیما را باید خواند. آخه چرا این همه سریع به دنبال مختومه کردن این حادثه هستید در صورتی که عنوان می کنید مکان صعب العبور هست. خواهشا به این سرعت نگویید. مسئولیت و وظیفه تان را انجام دهید

حتی اگر پوشش سراسری و زنده صورت می گیرد به هیچ وجه عنوان کردن تمامی افراد جان باختند مورد قبول نمی باشد تا به عینه تمامی افراد چک نشده اند چطور می شود این خبر را سراسری کرد…

5️⃣ این مرحله عنوانش رو من مرحله آخر می گذارم. مرحله ای که در این جا قبول می کنیم( دقیقا مشاهده می کنیم) که تمامی سرنشینان فوت کردند. در این مرحله به هر حال خانواده آن افراد انسان هستند حداقل حق آن ها داشتن پیکیر عزیزانشان هست پس بایستی تمامی اقدامات در جهت بازگشت آن 66 پیکر به کار گرفته شود.

وای بر حال افراد حقیقی و حقوقی که به سرعت وارد مرحله 5 می شوند تا به نوعی عنوان کنند کاری از دستمان بر نمی آید. اوف و شرم بر تمامی آنها باد که به سرعت به شماره 5 می رسند.

⏺ چشم را به اقدامات برخی از مردم بومی و غیره نمی بندیم و از تمامی آنها بابت قرار گیری در اجرای امداد و نجات تشکر می کنیم آن هم از صمیم قلبمان. ما دیدیم که خلبانی گریه کردن و به ایشان درود می فرستیم.

➕ رشته بنده مهندسی نرم افزار هست و یک جوان 22 ساله هستم. تمام لحظه به لحظه نوشتن این متن خودم را جای عزیزانی گذاشتم که عزیزی را در این هواپیما لعنتی داشتند و مقدار اندک دانشم را درگیر کردم تا به یک راه حل برسم اینجا مسئله من می دونم و شما نمی دونید و… نیست اینجا برگشت به آغوش عزیزان مهم هست.

✖️ تسلیت گفتن بسیار راحت هست خیلی خیلی خیلی خیلی راحت هست بگوییم غم آخرت باشه و تمام ….. اما پایان نفس زندگی یک عزیز برای بازماندگان بسیار سخت هست. خیلی خیلی سخت هست.

تنها درک نیاز هست…

دوشنبه 30 بهمن 1396

بهنام یونسی

در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه سراسری بناب فارغ التحصیل شدم. به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستم.تلاش دارم در سایت شخصیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ام بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا