دیجیتال مارکتینگ

تجربه‌های 12 روز کارآموزی در تیزلند

بهنام یونسی یکی از کارآموزهای بهار 1400 تیزلند از تجربیات حضورش می نویسد.

اگر شما هم مثل من به دنیای بازاریابی دیجیتال و به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی علاقه‌مند باشید به دنبال منابع مختلفی مثل کتاب، دوره‌های آفلاین و آنلاین که در رابطه با این حوزه صحبت می کنند، خواهی بود و مثل من کلی هزینه می‌کنید.
مطمئنا هر اقدامی که می‌کنید ارزشمند است اما تبدیل تمام آنچه یاد گرفتید به خروجی قسمت مهم ماجراست که حتما وجود شرکت و سازمانی که این فرصت را به شما بدهند احساس خواهی ‌کرد.

تیزلند همان شرکتی است که این فرصت را به چنین افرادی می‌دهد.

در این مقاله می‌خواهم از تجربه تقریبا 12 روز فعالیتم در شرکت تیزلند برایتان بنویسم.

روز اول با افراد تیم آشنا شدیم و مسئول این دوره کارآموزی خانم شیما شریفی منابع مورد نیاز که شامل کتاب و دوره‌ها بود را به ما معرفی کردند.

کتاب‌های معرفی شده:
1- ایده عالی مستدام
2- ماشین محتوا
3- تکنیک‌های رنگ‌آمیزی قناری

دوره‌های معرفی شده:
1- ماهی قرمز همیار وردپرس

2- دوره تیترنویسی ثروت‌ساز سید علی باقرپور

3- ویدیو ورکشاپ‌های وبلاگ‌نویسی مدرن آرمان والی

4- دسترسی به دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال جناب عادل طالبی

روز اول از ما خواسته شد تا کسب و کارهای جناب عادل طالبی را تحلیل و بررسی کرده و گزارشی از آن تهیه کنیم که شما در عکس زیر کاور گزارش را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر گزارش بالا تکلیف دیگر این بود که در ویرگول حساب کاربری داشته باشیم و اولین مقاله با موضوع “چرا بازاریابی دیجیتال و چرا تیزلند؟” را بنویسیم که شما می توانید در مقاله قبلی من را مطالعه کنید.

 

همین طور توصیه اکید شد که مقاله نیما شفیع‌زاده با موضوع « فهرست اصول درست‌نویسی و رعایت علائم نگارشی در شبکه‌های اجتماعی» را مطالعه کنیم تا بتوانیم درست‌تر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت محتوایی داشته باشیم. ( امیدوارم فعالیت محتوایی که دارم درست و اصولی باشد)

روز بعد خانم باقری مسئول آموزش صدا و تصویر ما بودند. به استودیو تیزلند رفتیم و با ابزار ضبط صدا و تصویر آشنا شدیم و همین طور نرم‌افزارهای مورد نیاز برای ویرایش فایل‌های صوتی و تصویری نیز آموزش داده شد.
در این مرحله یادگیری تمام شد و حالا باید اولین فایل صوتی و تصویری خودمون رو ضبط و ادیت می کردیم.

اولین ضبط صدا: «حکایت عطار نیشابوری»

اگرچه در دوره دانشگاه با موبایل پادکست‌های صوتی ضبط کردم اما تجربه ضبط استودیویی را نداشتم که در کارآموزی تیزلند این فرصت برای من ایجاد شد تا با ابزار حرفه‌ای یک حکایت پندآموز ضبط کنم و با برنامه ویرایش صدا Adobe Audition کارهای نهایی‌اش رو انجام بدهم. کار با صدا را بسیار زیاد دوست دارم.
به همین خاطر در روزهای بعد هرجا مناسب می‌دیدم که ضبط صدا نیاز هست بدون هیچ ترسی داوطلب می‌شدم و بخش جدیدی از مهارتم را در صدا پیدا می‌کردم. فایل‌های تولید شده من را می توانید از کانال تلگرامی سرزمین تیزهوش‌ها تیزلند گوش کنید.

اولین تجربه ضبط ویدیو: «معرفی خود، چرا کارآموزی بازاریابی دیجیتال و چرا تیزلند؟»

اگرچه اولین تجربه‌ها ممکن است پر از ایراد باشد اما خوب باید انجام داد تا به مرور خروجی‌هایی که تولید می‌کنیم را اصلاح کرده و به رشد نزدیک‌تر شویم.
تیزلند فرصت را به شما می‌دهد تا در هر حوزه محتوایی (متن، صدا، تصویر) تجربه پیدا کنید و خروجی داشته باشید. انسان‌های مهربان و حرفه‌ای در این مسیر همراه شما هستند و با بازخوردهایی که به شما می‌دهند هر لحظه می‌توانید رشد داشته باشید.
بعد از ضبط و ادیت ویدیو در لینکدین پست شد.

اولین فعالیت تیمی تولید محتوا ویدیویی برای روز باغ‌وحش

تیم کارآموزی بهار 1400 یک تیم چهار نفر است.
پروژه جدید برای ما 4 نفر تعریف شد. موضوع این بود که برای روز باغ وحش ویدیو درست کنیم.
طوفان فکری راه انداختیم و تقسیم وظایف را انجام دادیم. شخصیت سازی‌ کردیم تا ویدیو را مثل همان ایده‌ای که در ذهن 4 نفر ما بود نزدیک کنیم. در آخر به سراغ تدوین رفته و تمام ایده‌هایی را که داشتیم در ویدیو پیاده کردیم و 19 فروردین 1400 در کانال تلگرام سرزمین تیزهوش‌ها پست شد و تا به امروز 25 فرودین 1400، 1795 بازدید داشته است.

اگر من رو دنبال کنید هر هفته از جنبه‌های مختلف تجربه‌آموزی در تیزلند می‌نویسم.
پس همراه من باش دوست من

بهنام یونسی

در رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه سراسری بناب فارغ التحصیل شدم. به صورت تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستم.تلاش دارم در سایت شخصیم از تجربیاتی که به دست آورده‌ام بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا